Szalona osiemnastka przez którą tracisz klientów. 18 najczęściej popełnianych błędów na stronie www.

wtorek, 2 grudnia 2014

Niemalże codziennie trafiam na wiele stron poważnych przedsiębiorstw, gdzie trudno szukać profesjonalizmu oferowanego przez daną firmę. Niestety, bardzo często jest tak, że zamawiający nie ma dostatecznej wiedzy w temacie, a wybrany wykonawca (w dużej mierze pojawiający się z przypadku lub w wyniku wyboru najtańszej oferty) okazuje się grafikiem amatorem ofertującym po prostu cuda.

 

1. Intro - inaczej mówiąc strona startowa, która w większości przypadków nic nie wnosi, a wymaga od użytkownika dodatkowego kliknięcia. Błąd ! Im mniej kroków tym lepiej.

 

2. Nieczytelne czcionki - domyślam się, że każdy z nas lubi czysty przekaz informacji, więc dlaczego na Twojej stronie ma być inaczej. Użytkownik nie będzie się domyślał co jest napisane, po prostu wyłączy stronę i prawdopodobnie więcej tam nie wróci.

 

3. Nieaktualne informacje - jak już zadbasz o czytelność czcionek, skup się na samych informacjach, najważniejsze żeby zawsze  były aktualne. W przypadku, kiedy np. zmieniłeś adres, klient przyjdzie, zastanie inną firmę lub w ogóle 'pocałuje' klamkę, ogarnie go wielkie rozczarowanie, straci do Ciebie zaufanie.

 

4. Wielkie litery - FAKT PISANIA WIELKIMI LITERAMI WCALE NIE OZNACZA, ŻE TWÓJ TEKST STAJE SIĘ WAŻNIEJSZY, CIEKAWSZY, CZY PO PROSTU FAJNY. Duże litery znacznie ograniczają czytelność zamieniając tekst w prostokąt z większej odległości. Ludzkie oko łatwiej rozpozna ciąg małych liter, z których wyłaniają się kropki, ogonki, itp.

 

5. Błędy ortograficzne - napisałeś coś, to przepuść to przez autokorektę jakiegoś edytora tekstu, daj do przeczytania znajomym, zawsze ktoś coś może znaleźć. Dla Ciebie najważniejsze jest, aby treści na stronie były poprawne pod każdym względem, świadczy to o Tobie, Twojej firmie i ogólnie pojętym 'profesjonalnym wizerunku'.

 

6. Skomplikowane menu - mało czytelne, niepotrzebnie rozwijane menu często chowa przed klientem ważne informacje, których szuka, a których nie znajduje. Skoncentruj się na strukturze strony tak, aby była jak najprostsza, trafiała do klienta. Klient nie szuka, wychodzi.

 

7. Skomplikowany formularz kontaktowy - tysiąc pytań do .... zapomnij o tym! Klient nie będzie wypełniał tysiąca pól, zapyta o co potrzebuje, pod warunkiem że nie zajmie mu to pół dnia.

 

8. Nie działające odnośniki - w momencie, kiedy na Twojej stronie coś nie działa, prawdopodobnie tracisz okazję, żeby sprzedać 'coś' potencjalnemu klientowi. Zniechęcasz go, a w jego oczach stajesz się nieprofesjonalny.

 

9. Ukryte dane kontaktowe - nie możesz kazać swojemu klientowi szukać danych kontaktowych. Może to sprowadzić jego myślenie do punktu, w którym Twoja firma po prostu nie będzie istnieć.

 

10. Źle dobrane kolory - niebieskie tło plus czerwone litery i inne ciekawe połączenia są gwarancją straty potencjalnych klientów. Pamiętaj o kontraście, ale stonowanych, nie męczącym oczu, aczkolwiek pozwalającym na szybki i czytelny odbiór informacji.

 

11. Słabe zdjęcia lub ich brak - jedno zdjęcie jest potrafi powiedzieć więcej niż tysiąc słów - tymczasem wiele firm oferuje tysiąc słów bez zdjęć lub w bardzo amatorskim wykonaniu. Pamiętaj, że mamy erę wzrokowców, ludzi nie mających czasu na czytanie poematów.

 

12. Zbyt wolne ładowanie strony - nikt z nas nie lubi czekać....

 

13. Reklamy - zastanów się - Twoja strona ma reklamować Ciebie czy innych?

 

14. Wyskakujące okienka - nie strasz ludzi kiedy nie musisz, wyskakujące okienko można często zastąpić po prostu czytelną informacją na stronie.

 

15. Animacje flash - flash to zło i koniec !  Irytuje, zmusza klienta do czekania, kiedy on chce już mieć dostęp do informacji. Dodatkowo w dobie urządzeń mobilnych często flash jest tym czego na ekranie smartfona czy tabletu po prostu nie zobaczysz.

 

16. Autoodtwarzanie dźwięku - nie, nie i jeszcze raz nie. Jeżeli już musisz użyć muzyki w tle lub innych efektów dźwiękowych, daj użytkownikowi czytelną informację, gdzie może sobie to włączyć lub wyłączyć, np. poprzez duży przycisk.

 

17. Zła rozdzielczość - jeżeli nie posiadasz responsywnej strony, czy jej wersji mobilnej stwórz stronę pamiętając, że z powrotem zaczynają dominować rozdzielczości o szerokości 1024px.

 

no i na koniec perełka....

 

18. Skomplikowany adres internetowy - wybierając domenę, skup się na tym aby nikt nie miał problemy z wpisaniem jej do przeglądarki. Domena .pl nie jest dzisiaj rarytasem, a może przyczynić się do tego , że twoi klienci po prostu trafią na Twoją stronę a nie jakąś inną.

Logo białe

Dziękujemy za wspólny lot

Wróć na stronę główną

maillots de football Enfants maillot basket pas cher billiga fotbollströjor billiga fotbollströjor shop fussball trikots günstig fussball trikots sale Günstige fußballtrikots fodboldtrøjer børn udsalg Køb fodboldtrøjer på tilbud Billige Fotballsko