Dlaczego logo nie może być tanie.

poniedziałek, 8 grudnia 2014

Rozwijasz firmę, wprowadzasz nowy produkt, chcesz podbić świat. Potrzebujesz logo, które wbije się w mózg klientów! Dobrze, jak przyjmiesz taką wersję wydarzeń - niestety często w tym momencie pojawia się stwierdzenie :

- No dobra, to zróbmy jakieś logo, zadzwoń do Mariana niech coś narysuje za flaszkę.

W końcu to tylko jakiś tam znaczek (jakiś clipart z MS Worda), który 'tworzy' się w 15 minut za 15zł brutto.

Generalnie.... Błąd!

 

Niestety często firmy nie zdają sobie sprawy z powagi 'znaczka', tego że jest on graficzną prezentacją firmy, produktu i pomaga odnieść sukces, zwiększyć profity i dotrzeć do idealnych klientów.

 

Logo ma charakter inwestycji, która po połączeniu z produktem czy usługą zwraca się każdego roku przez całe życie firmy. Wyobrażasz sobie że logo Coca-Cola byłoby napisane tak bardzo uwielbianą czcionką Comic Sans ?

 

Logo może równie dobrze przedstawiać potencjalnym klientom czym się zajmuje firma, jakie są jej wartości lub jaki produkt oferuje.

 

Logo może reprezentować osobowość firmy, sprawić że klient patrząc na nie od razu będzie widział czy firma jest mała, duża, nowoczesna czy po prostu śmieszna.

 

Proces tworzenia logo oparty jest przede wszystkim o głębokie przemyślenia, różne koncepcje, szkice, tak aby za 20 lat nadal było efektowne i efektywne. Stąd też różnice w cenie.

 

Jakie cechy powinno mieć profesjonalne logo?

1. Proste - im mniej szczegółów, kolorów tym lepiej

2. Uniwersalne i praktyczne - możemy je przedstawić na różnych nośnikach

3. Łatwe w zapamiętaniu

4. Ponadczasowe

5. Unikalne

6. Być początkiem całej identyfikacji i wizerunku firmy.

 

Czy nadal uważasz, że logo można zaprojektować za 20 czy 100zł?

 

Projektant z doświadczeniem, pomysłami, który potrafi uchwycić całą esencję Twojej firmy, produktu, nie będzie pracował za niewielkie wynagrodzenie.

 

Jeżeli nie chcesz mieć profesjonalnego logo, powinieneś się zastanowić czy w ogóle powinieneś prowadzić biznes, skoro pokazujesz swoim klientom, że nie dbasz o swój wizerunek. Z takim podejściem raczej długo w biznesie nie zostaniesz, a ostatecznie będziesz jeszcze dopłacał do swojego logo.

 

Skąd możesz wiedzieć czy Twój projektant wie co robi?

 

Pierwszym etapem sprawdzającym dla Ciebie, będzie przeglądnięcie jego portfolio, następnym rozmowa z nim - sprawdź czy próbuje wyciągnąć od Ciebie jakieś informacje (nie bój się odpowiadać!), jakie są jego wstępne propozycje merytoryczne, czy negocjuje z Tobą Twoje pomysły.

 

Jeżeli nadal uważasz, że za logo nie trzeba płacić, życzę Ci , aby nie wyglądało jak jedno z poniższych:

 

 

Logo białe

Dziękujemy za wspólny lot

Wróć na stronę główną

maillots de football Enfants maillot basket pas cher billiga fotbollströjor billiga fotbollströjor shop fussball trikots günstig fussball trikots sale Günstige fußballtrikots fodboldtrøjer børn udsalg Køb fodboldtrøjer på tilbud Billige Fotballsko